Standplaatsen

Info aanwerving, opleiding, enz...
Timothy
Kleine schrijver
werkzetel: FLV (LEUVEN)
Lidnummer: 2024

Standplaatsen

Berichtdoor Timothy » 21 dec 2014, 11:42

Hallo,

Ben hopelijk een treinbegeleider in wording.
Het verhaal van de standplaatsen heb ik ongeveer mee denk ik. (Het begin toch :P )

Je moet vanaf het moment dat je kunt starten dat is ofwel Antwerpen / Brussel-Zuid een lijstje opgeven met de gewenste standplaatsen. En de meest gewenste als eerste.
In mijn geval zou dat : Aarschot / Leuven / Hasselt zijn.

Onlangs ben ik hier ergens een oud topic tegengekomen dat Aarschot zou dicht gaan? Klopt dit nog?
Bestaat er ergens een online status per standplaats?
Als ik het goed heb, door in dit forum te zoeken, bestaat er een maximum tijd voordat ze je naar je gewenste standplaats moeten laten gaan?
Wat is dan die maximum termijn? Heb hier ergens 4 jaar gelezen?
In mijn specifiek geval wil dat dan zeggen dat ik na die termijn minstens naar Hasselt moet getransfereerd worden?
En dan de wachttermijn terug gereset wordt? Dus dat in het slechtste geval na 4 jaar in Leuven zit?
Of is het na 4 jaar de meest gewenste bereikt hebben?

Met vriendelijk groeten,

Timothy

Pitoe
Kleine schrijver
werkzetel: FTR (TURNHOUT)
Ontvangen Leuks: 2 keer

Re: Standplaatsen

Berichtdoor Pitoe » 24 feb 2015, 12:46

Hoi timothy, alvast welkom :wink:

Ik ben zelf nog maar 2 maand effectief aan het bollen als TBG, dus collega's: correct me if i'm wrong.
Normaal gezien ga je inderdaad na de opleiding naar Antwerpen of Brussel. Reken alvast op Antwerpen, Brussel maak je geen schijn van kans.

Om een overplaatsing aan te vragen vul je het formulier P39 in, wat je waarschijnlijk al in de opleiding hebt gedaan en die uitleg ga ik je dus ook besparen. Indien dat gebeurd is, kom je in de rangschikking te staan. Deze gaat op anciënniteit dus als iemand die een langere tijd in dienst is dezelfde depots (standplaatsen) vraagt, springt deze voor je. De tijd dat je op die wachtlijst staat is onbeperkt, hier staat geen limiet op. Ik ken TBG die al 5 jaar wachten.

Als er een plaats voor je is in de depot naar keuze, dan laten ze je een overplaatsingsformulier tekenen. Dit is het formulier P6. Door te tekenen aanvaard je de overplaatsing en mogen ze je nog maximaal 15 maanden in je huidige standplaats 'vasthouden'.

Ik hoop je hiermee een beetje geholpen te hebbben :)

Timothy
Kleine schrijver
werkzetel: FLV (LEUVEN)
Lidnummer: 2024

Berichtdoor Timothy » 30 mar 2015, 20:52

Beetje Geluk. Heb mijn P6 al gekregen. Dus moet niet naar Antwerpen of Brussel. Veel tekorten overal. Hopelijk kan ik de pijn wat verzachten

Pitoe
Kleine schrijver
werkzetel: FTR (TURNHOUT)
Ontvangen Leuks: 2 keer

Berichtdoor Pitoe » 06 apr 2015, 11:05

Naar waar ga je?

Terug naar “Infoforum voor treinbegeleiders”