omroephumor in de trein

Info aanwerving, opleiding, enz...
Fons

Berichtdoor Fons » 26 okt 2006, 17:35

Ooit eens in Leuven het volgende horen afroepen door de speaker:

Opgelet spoor vier trein in volle zwier, gelieve u van de perronboorden te verwijderen. :lol:

Hoera
Super schijver
werkzetel: FTR (TURNHOUT)
Lidnummer: 22

Berichtdoor Hoera » 26 okt 2006, 17:45

Ik vind het jammer dat we ons zo moeten inhouden.
We mogen wel iets van het stramien afwijken, maar het mag geen kritiek op het systeem zijn.
Probleem is, dat je niet altijd weet wie je op je trein hebt en dat veel van die (vooral bureaumannen) zich daar blijkbaar aan storen en dan notaatjes opstellen ...

Af en toe laat ik wel eens een fantasietje los, maar tot hiertoe nog altijd heel braaf ...

Stevie Wonder
1ste schrijver
werkzetel: FHS (HASSELT)
Lidnummer: 4
Gegeven Leuks: 1 keer
Contacteer:

Berichtdoor Stevie Wonder » 29 okt 2006, 15:14

Bureel mannetjes zijn nu eenmaal saaie mensen he. Hoewel er hierdaar eens eentje bij zit met gevoel voor humor. :lol:

Reglement
Schrijver
werkzetel: FNC (ANTWERPEN BERCHEM)
Contacteer:

Berichtdoor Reglement » 30 okt 2006, 16:29

Fons schreef:Ooit eens in Leuven het volgende horen afroepen door de speaker:

Opgelet spoor vier trein in volle zwier, gelieve u van de perronboorden te verwijderen. :lol:

Een maandagmorgen in 2000 toen men precies overal nog sporen moest leggen( alles te laat en dat al van bij de dienst aanvang om 06u00)
"Dames en heren, Hartelijk welkom in het Fitnesscentrum Antwerpen-Berchem, volgende activiteiten hebben wij op het programma: en dan volgde er een reeks versporingen, het gevoel voor humor eindigde op blok 12, kosten omgerekend €25 :? :lol: maar toch lol gehad

Jean Weets
Site Admin
werkzetel: FLV (LEUVEN)
Lidnummer: 1
Gegeven Leuks: 108 keer
Ontvangen Leuks: 107 keer
Contacteer:

Berichtdoor Jean Weets » 30 okt 2006, 18:12

Reglement schreef:het gevoel voor humor eindigde op blok 12, kosten omgerekend €25 :? :lol: maar toch lol gehad

Spijtig dat zoiets niet kan. Het leven zou veel aangenamer zijn op de werkvloer = meer motivatie!
Creativity is inventing, experimenting, taking risks, breaking rules, making mistakes, and having fun.

Anneke
Grote schrijver
werkzetel: FBMZ (BRU. MIDI/ZUID)
Contacteer:

Berichtdoor Anneke » 01 nov 2006, 20:12

ik vind da ook héél spijtig , want reizigers vinden dat ook leuker dan altijd het zelfde zaagliedje...

maar als je durft afwijken sta je zo snel als kijken "op de boek" van de bureaumannen in Brussel...

echt spijtig ... :roll:
It's better to die on your feet, then to live on your knees ...

Reglement
Schrijver
Contacteer:

Berichtdoor Reglement » 03 nov 2006, 14:44

Jonah schreef:Misschien een collectebus installeren op de perrons. 'Voor omroepwerk met humor, gelieve hier uw bijdrage te doen'.
-> per schijf van 25 euro 1 grapke.

Ach, er komen minder klachten, maar we blijven toch lekker bezig: de stoptrein naar Leuventals rijdt nog wel eens en in Mortsel-oude-zot, Mechelen-lekkerzwoel, Aars-schot, Marcel-Dupont en Sallawah (ook wel Chalala) wordt ook nog wel halte gemaakt.

Spoor 9+1 oftewel Tie-ien.(soms hapert de knop "micro")Wie niet weg is, is gezien, was ook al paar keer bron van

Maar de leukste, er is vertraging maar niemand kan een duidelijke reden geven: "Door een lichte stremming in het (zware) treinverkeer.......

CN
Schrijver
werkzetel: FN (ANTWERPEN CAAL)

Berichtdoor CN » 05 nov 2006, 17:16

Twee weken geleden heeft iemand die met een kaart van de Vlaamse gemeenschap komen klagen dat ik omgeroepen had dat enkel het bovenste dek van de dubbeldekker verder naar Centraal ging. Hij vond het maar zever, maar dat was het dan ook.

Hoera
Super schijver
werkzetel: FTR (TURNHOUT)
Lidnummer: 22

Berichtdoor Hoera » 05 nov 2006, 17:37

Ik heb zo'n goesting om me eens te laten gaan, maar heb me tot hiertoe al kunnen inhouden.

'k Zal het eens in de bundel doen, zodat alleen de machinist er last van heeft ...

Het is feite jammer dat je er niet echt een persoonlijke toets aan kan/mag toevoegen.
Het zou het nog zoveel plezanter maken ...

Reglement
Schrijver
Contacteer:

Berichtdoor Reglement » 05 nov 2006, 18:31

CN schreef:Twee weken geleden heeft iemand die met een kaart van de Vlaamse gemeenschap komen klagen dat ik omgeroepen had dat enkel het bovenste dek van de dubbeldekker verder naar Centraal ging. Hij vond het maar zever, maar dat was het dan ook.

Antwerpen-centraal: "Dames en heren spoor 1 doorrijdende trein gelieve een gepaste afstand te bewaren tot de perronboord." in een kopstation ook niet écht aangewezen, eidoch..... :D

Reglement
Schrijver
Contacteer:

Berichtdoor Reglement » 05 nov 2006, 18:37

Hoera schreef:Ik heb zo'n goesting om me eens te laten gaan, maar heb me tot hiertoe al kunnen inhouden.

'k Zal het eens in de bundel doen, zodat alleen de machinist er last van heeft ...

Het is feite jammer dat je er niet echt een persoonlijke toets aan kan/mag toevoegen.
Het zou het nog zoveel plezanter maken ...

Zo 's morgensvroeg in de trein van Amsterdam naar Brussel kreeg ik eens: "Dames en heren eveneens op dit vroeg uur een hartelijk welkom aan boord van deze trein. Het personeel, ook al vroeg uit de veren, wenst u een aangename reis."

Bij de controle van de vervoersbewijzen: "goedemorgen dames, heren sorry dat we u moeten storen, graag zagen we uw plaatsbewijs. (Grote glimlache en een welgemeend dank u bij elke klant).

Reglement
Schrijver
Contacteer:

Berichtdoor Reglement » 06 nov 2006, 22:48

Jonah schreef:Klinkt erg 'Xavier de Baere' :D

Was toch erg aangenaam. :D

jungbrunnenwald
Schrijver
werkzetel: LML (MOL)
Lidnummer: 0

Berichtdoor jungbrunnenwald » 14 nov 2006, 14:16

Dus oproep aan allen wees inventief,creatief en in plaats van de mekkeren over de spoorweg,laat ons samen collectief grappig zijn

Handboek van de treinbegeleider , deel 3 bedienen van treinen .
blz 59 :" Het is verboden persoonlijke commentaar of humoristische uitlatingen te gebruiken in de aankondigingen!

CN
Schrijver
werkzetel: FN (ANTWERPEN CAAL)

Berichtdoor CN » 15 nov 2006, 19:49

In bepaalde depots pakken ze je hierop als ze kunnen.

NjitS
Schrijver
werkzetel: FHS (HASSELT)
Contacteer:

Berichtdoor NjitS » 15 nov 2006, 23:39

wat versta je onder 'persoonlijke commentaren' natuurlijk. Sommige dingen moeten kunnen vind ik, toen tom bonen de ronde van vlaanderen gewonnen had heb ik dit omgeroepen in mijn trein en er héél positieve en toffe reacties op gehad.

(mijn bestuurder was via een klein draagbaar radioke de koers aant volgen enja de laatste paar km ben ik ook gaan meeluisteren ;-))

Terug naar “Infoforum voor treinbegeleiders”