omroephumor in de trein

Info aanwerving, opleiding, enz...
Becky
Schrijver
werkzetel: FHS (HASSELT)
Lidnummer: 51
Contacteer:

Re: omroepen met een kwink slag

Berichtdoor Becky » 07 jun 2010, 19:29

Enkele weken geleden (ik heb de laatste tijd echt pijn van stekende koppijn die komt en gaat), en in vlaag van koppijn en ochtend 'Dames en heren zo dadelijk komen we aan in Wezemaal, excuseer, Leuven, ... Nee, toch niet, dames en heren zo dadelijk komen we echt wel aan in Wezemaal, volgende halte Leuven.' Stoem koppeke!

Wesley
Schrijver
werkzetel: FHS (HASSELT)
Lidnummer: 8

Re: omroephumor in de trein

Berichtdoor Wesley » 07 jul 2011, 16:30

Niet echt humor, maar soit. Uit Het Laatste Nieuws van vandaag, om het artikel te lezen klik hier om te openen in een pdf bestand.

Kristof
Super schijver
werkzetel: FBN (BRU. NOORD/NORD)
Lidnummer: 397

Berichtdoor Kristof » 07 jul 2011, 17:00

Anoniem willen blijven terwijl de treinnummer gewoon in het artikel staat. Hij moet wel anoniem blijven want hij heeft een zwijgplicht getekend tegenover de pers.

Dit artikel kan hem nog in problemen brengen ook, dat is de "logica" van de spoorwegen om zulke mensen te bestraffen als er klanten tevreden waren van zijn aanpak.

Robin
1ste schrijver
werkzetel: FNND (ANTWERPEN NOORD)
Lidnummer: 39
Gegeven Leuks: 2 keer
Ontvangen Leuks: 3 keer

Berichtdoor Robin » 07 jul 2011, 17:22

was vanmorgend op de radio ook, kon het zelf even niet geloven :)
SAP = Sukkelen, Afzien en Prutsen
AfbeeldingAfbeelding

Mattias
Super schijver
werkzetel: LK (KORTRIJK)
Lidnummer: 200
Ontvangen Leuks: 2 keer
Contacteer:

Berichtdoor Mattias » 07 jul 2011, 18:12

Hij zou een medaille moeten krijgen! :duim2
Chapeau! :)
Afbeelding
Geen door mij geposte uitspraken mogen openbaar gemaakt worden. Ieder is zelf verantwoordelijk voor de interpretatie en niemand is verplicht dezelfde mening te delen.

Blokker_1999
1ste schrijver
werkzetel: FM (MECHELEN)
Lidnummer: 1093
Ontvangen Leuks: 1 keer

Berichtdoor Blokker_1999 » 07 jul 2011, 18:14

Enkele dagen terug iets gelijkaardigs op de 3415 die (weeral) slechts uit 1 ipv 2 breaks bestond. Je hoorde gewoon aan de mededeling van de TBG dat hij beschaamd was en dat hij zijn oprechte excuses aanbood. Ik ben wel blij dat hij melding maakt van de volledige basis van de NMBS want ik denk dat de meeste collega's ondertussen de wantoestanden binnen de groep moe zijn.

Soms kunnen TBGs het formele ook iets te ver drijven imho.

"Dames en heren, wij komen zo dadelijk aan in Turnhout. Eindstation van deze trein. Gelieve voor het uitstappen na te kijken of U niets vergeten bent en wij danken U omdat U B-Mobility gekozen hebt om te voorzien in uw dagelijkse mobiliteitsbehoeften." Gaf me zo echt een wtf gevoel.
No keyboard detected. Press F1 to continue.

Peche
Grote schrijver
werkzetel: LK (KORTRIJK)
Lidnummer: 48
Contacteer:

Berichtdoor Peche » 08 jul 2011, 00:04

B-Mobility? En waar is de B-Technics gebleven? Zonder Technics geen Mobility :-P, als ik da zou gehoord hebben in de stp dan zou het diene tbg zijne beste moment ni zijn
Afbeelding

dush
Super schijver
werkzetel: FGSP (GENT SINT PIETERS)
Lidnummer: 33
Gegeven Leuks: 3 keer
Contacteer:

Berichtdoor dush » 08 jul 2011, 09:00

Wesley schreef:Niet echt humor, maar soit. Uit Het Laatste Nieuws van vandaag, om het artikel te lezen klik hier om te openen in een pdf bestand.

Proficiat aan deze treinbegeleider! Een beetje persoonlijke inbreng in crisissituaties is een verademing in ons anders zo overgereglementeerd kil bedrijf.
Maar wedden dat hij onder zijn vodden gekregen heeft ... zucht.
Hallo iedereen!

Jeroen Brailly
Super schijver
werkzetel: FSD (OOSTENDE)
Lidnummer: 229
Gegeven Leuks: 15 keer
Contacteer:

Berichtdoor Jeroen Brailly » 08 jul 2011, 12:02

dush schreef:
Wesley schreef:Niet echt humor, maar soit. Uit Het Laatste Nieuws van vandaag, om het artikel te lezen klik hier om te openen in een pdf bestand.

Proficiat aan deze treinbegeleider! Een beetje persoonlijke inbreng in crisissituaties is een verademing in ons anders zo overgereglementeerd kil bedrijf.
Maar wedden dat hij onder zijn vodden gekregen heeft ... zucht.

Triestig eigenlijk terwijl het 100% de waarheid is.

Ik wist zelf niet dat een treinbegeleider/begeleidster niet creatief mag zijn.
Dus effectief voorgekauwde zever ofwa?
Afbeelding

dagoke

Berichtdoor dagoke » 08 jul 2011, 12:22

Kristof schreef:Anoniem willen blijven terwijl de treinnummer gewoon in het artikel staat. Hij moet wel anoniem blijven want hij heeft een zwijgplicht getekend tegenover de pers.

Dit artikel kan hem nog in problemen brengen ook, dat is de "logica" van de spoorwegen om zulke mensen te bestraffen als er klanten tevreden waren van zijn aanpak.

Ik ken de betrokken treinbegeleider persoonlijk, hij heeft me gisteren nog gebeld over het voorval. Hij wordt vandaag om 10 uur verwacht in de frankrijkstraat,vergezeld van een tosci.

Hij zal niet gestraft worden voor dit incident. Dit is trouwens vandaag al bevestigd door de persdienst van de NMBS.

Jean Weets
Site Admin
werkzetel: FLV (LEUVEN)
Lidnummer: 1
Gegeven Leuks: 108 keer
Ontvangen Leuks: 107 keer
Contacteer:

Berichtdoor Jean Weets » 08 jul 2011, 12:27

Daarvoor al op matje in de Frankrijkstraat. Ze gaan toch ver :roll:
Creativity is inventing, experimenting, taking risks, breaking rules, making mistakes, and having fun.

dagoke

Berichtdoor dagoke » 08 jul 2011, 12:47

bobo schreef:Daarvoor al op matje in de Frankrijkstraat. Ze gaan toch ver :roll:

Volgens mijn persoonlijke mening gaat de NMBS op dat vlak wel heel ver, ik noem het gewoon schending van ons grondwettelijk recht(art. 19) en bovendien schending van het Verdrag tot Bescherming van de Rechten van de Mens (art. 10 )

Wij mogen niets zeggen dat de maatschappij schade kan toebrengen. Alsof dat al niet gebeurt is. Zijn uitleg zal geen schade toe gebracht hebben want de publieke opinie kent dit probleem al langer en om de haverklap worden de CEO's in de pers uitgenodigd om tekst en uitleg te komen verschaffen over de erbarmelijke toestand waarin de reizigers vervoerd worden.

Komt daarenboven nog dat ik ernstige twijfels heb of de veiligheid van het personeel en de reizigers gewaarborgd is wanneer men onderweg is met een overvolle trein, waar men nergens over of door kan en waar de bestuurder niet eens uit zijn stuurcabine geraakt.

Had ik het geweest, dan had die trein nergens heen gegaan wanneer hij zo vol zat omdat de vluchtwegen van de bestuurder niet vrij waren.

VEILIGHEID VOOR ALLES.

Blokker_1999
1ste schrijver
werkzetel: FM (MECHELEN)
Lidnummer: 1093
Ontvangen Leuks: 1 keer

Berichtdoor Blokker_1999 » 08 jul 2011, 21:05

Op het matje roepen is misschien zelfs niet correct aangezien er geen sanctie zal volgen, maar ergens kan ik wel begrijpen dat men in Brussel dit niet graag heeft.
No keyboard detected. Press F1 to continue.

Robin
1ste schrijver
werkzetel: FNND (ANTWERPEN NOORD)
Lidnummer: 39
Gegeven Leuks: 2 keer
Ontvangen Leuks: 3 keer

Berichtdoor Robin » 08 jul 2011, 22:18

dagoke schreef:
bobo schreef:Daarvoor al op matje in de Frankrijkstraat. Ze gaan toch ver :roll:

Volgens mijn persoonlijke mening gaat de NMBS op dat vlak wel heel ver, ik noem het gewoon schending van ons grondwettelijk recht(art. 19) en bovendien schending van het Verdrag tot Bescherming van de Rechten van de Mens (art. 10 )

Wij mogen niets zeggen dat de maatschappij schade kan toebrengen. Alsof dat al niet gebeurt is. Zijn uitleg zal geen schade toe gebracht hebben want de publieke opinie kent dit probleem al langer en om de haverklap worden de CEO's in de pers uitgenodigd om tekst en uitleg te komen verschaffen over de erbarmelijke toestand waarin de reizigers vervoerd worden.

Komt daarenboven nog dat ik ernstige twijfels heb of de veiligheid van het personeel en de reizigers gewaarborgd is wanneer men onderweg is met een overvolle trein, waar men nergens over of door kan en waar de bestuurder niet eens uit zijn stuurcabine geraakt.

Had ik het geweest, dan had die trein nergens heen gegaan wanneer hij zo vol zat omdat de vluchtwegen van de bestuurder niet vrij waren.

VEILIGHEID VOOR ALLES.

stel u maar eens voor bij een noodremming als men gepakt staat in de gangen, ik denk dat sommige wel met blauwe plekken zullen buiten stappen :roll:
SAP = Sukkelen, Afzien en Prutsen
AfbeeldingAfbeelding

dagoke

Berichtdoor dagoke » 09 jul 2011, 08:43

Stel u maar eens voor dat het gangpad overvol staat achter de sp. reistassen, valiezen en andere handbagage opgepakt voor de deur en dan moet je afstappen om naar een sein te gaan. Geraak er maar door hé!

Terug naar “Infoforum voor treinbegeleiders”