Vrijkaart

Info aanwerving, opleiding, enz...
Tyger
Grote schrijver
werkzetel: FBMZ (BRU. MIDI/ZUID)
Lidnummer: 3
Gegeven Leuks: 6 keer

Re: Vrijkaart

Berichtdoor Tyger » 08 nov 2009, 10:36

badboy1972 schreef:Waarom geven ze gewoonweg niet iedereen een vrijkaart 1ste klas........

De hogere bazen hebben dat niet graag.
Don't worry be happy

minijeffrey
Schrijver
werkzetel: FBCL (BRU. CENTRAL/AAL)
Lidnummer: 0

Berichtdoor minijeffrey » 28 dec 2010, 22:51

De volle 16.000 NMBS-man een vrijkaart 1e klas geven zou de 1e klas natuurlijk veel te sterk verzadigen. Als ik vanaf januari mijn vrijkaart 2e klas heb (tbg) dan zal ik ook in 2e klas zitten, kostuum of geen kostuum. En enkel op zeggen/vragen van de tbg zelf zal ik me verplaatsen. Als ik later zelf gebreveteerd tbg ben zal ik collega's (in kostuum) in 1e toelaten zolang het niet te druk is. Het is zeker niet de bedoeling dat mensen met een treinkaart/biljet 1e klas geen zitplaats hebben omdat personeel hun 2e klas vrijkaart 'misbruikt'.

themandimi
Super schijver
werkzetel: LK (KORTRIJK)
Lidnummer: 173
Ontvangen Leuks: 2 keer
Contacteer:

Berichtdoor themandimi » 29 dec 2010, 00:25

minijeffrey schreef:De volle 16.000 NMBS-man een vrijkaart 1e klas geven zou de 1e klas natuurlijk veel te sterk verzadigen. Als ik vanaf januari mijn vrijkaart 2e klas heb (tbg) dan zal ik ook in 2e klas zitten, kostuum of geen kostuum. En enkel op zeggen/vragen van de tbg zelf zal ik me verplaatsen. Als ik later zelf gebreveteerd tbg ben zal ik collega's (in kostuum) in 1e toelaten zolang het niet te druk is. Het is zeker niet de bedoeling dat mensen met een treinkaart/biljet 1e klas geen zitplaats hebben omdat personeel hun 2e klas vrijkaart 'misbruikt'.

daar kan ik inkomen.
Ik heb het zelf regelmatig dat de TBG dan vraagt om mij in een bepaalde 1ste klasse te zitten van de samenstelling. Daar moet je dan ook geen spel van gaan maken he (:

Jet
Grote schrijver
werkzetel: LZR (ZEEBRUGGE-VORMING)
Lidnummer: 835

Berichtdoor Jet » 29 dec 2010, 10:18

themandimi schreef:
minijeffrey schreef:De volle 16.000 NMBS-man een vrijkaart 1e klas geven zou de 1e klas natuurlijk veel te sterk verzadigen. Als ik vanaf januari mijn vrijkaart 2e klas heb (tbg) dan zal ik ook in 2e klas zitten, kostuum of geen kostuum. En enkel op zeggen/vragen van de tbg zelf zal ik me verplaatsen. Als ik later zelf gebreveteerd tbg ben zal ik collega's (in kostuum) in 1e toelaten zolang het niet te druk is. Het is zeker niet de bedoeling dat mensen met een treinkaart/biljet 1e klas geen zitplaats hebben omdat personeel hun 2e klas vrijkaart 'misbruikt'.

daar kan ik inkomen.
Ik heb het zelf regelmatig dat de TBG dan vraagt om mij in een bepaalde 1ste klasse te zitten van de samenstelling. Daar moet je dan ook geen spel van gaan maken he (:

Daarmee ben ik het ook volledig eens, maar je hebt dan wel allerhande mensen die er wel één krijgen zoals politie ,de post en dergelijke, dat ze treinpersoneel tijdens hun dienst er dan toch in kunnen laten zitten hé....
7 jaar P200 te FSD... ;) , nu 4jaar P100 te LZR ... :)
Afbeelding

Kristof
Super schijver
werkzetel: FBN (BRU. NOORD/NORD)
Lidnummer: 397

Berichtdoor Kristof » 29 dec 2010, 10:37

Dat vroegere overheidsinstanties die intussen zo goed als geprivatiseerd zijn nog steeds gratis met de trein mogen rijden is al vaker bij collega's ter discussie gekomen. Vooral omdat het een eenrichtingsverkeer is qua voordelen. De overheid verplicht de NMBS bepaalde werknemers gratis te laten rijden (tegen een dotatie misschien?), maar krijgen wij gratis belminuten of postzegels?

Galactic
Grote schrijver
werkzetel: FPP (POPERINGE)
Lidnummer: 755

Berichtdoor Galactic » 29 dec 2010, 11:05

Eigenlijk zouden wij ook "vorderingen" of een soort "vrijbiljetten" moeten krijgen voor post- en belgacom-producten.
Blijkbaar is het enkel de NMBS die het personeel van B-Post, Belgacom en anderen gratis diensten moet aanbieden. Omgekeerd is blijkbaar onmogelijk.

Kristof
Super schijver

Berichtdoor Kristof » 29 dec 2010, 11:08

Feit is blijkbaar dat de NMBS daar niet beter van zou worden. Die gratis tickets worden naar het schijnt wel degelijk betaald door Belgacom en De Post. Als de NMBS tegenover deze tickets andere voordelen zou zetten, dan krijgen ze geen geld meer voor die tickets, maar enkel een soort van ruil voor NMBS werknemers.

Mag je eens raden waar de directie voor kiest: of betaling van de gebruikte vouchers, of voordelen kunnen geven aan je werknemers ipv betaling

;)

Galactic
Grote schrijver
werkzetel: FPP (POPERINGE)
Lidnummer: 755

Berichtdoor Galactic » 29 dec 2010, 11:15

Deze tickets worden inderdaad betaald door de post en belgacom, maar wel aan een zeer belachelijk lage prijs. Volgens mij is het slechts 10 à 20% van de normale prijs.
Laat ons dan ook postzegels en dergelijke producten aan 10% van de prijs.

Maar ja, keep on dreaming :wink:

Kristof
Super schijver

Berichtdoor Kristof » 29 dec 2010, 11:23

En als ik dan occasioneel bij verstoord treinverkeer of tijdens weekendshifts gebruik moet maken van de metro in Brussel, dat ik dat uit eigen zak moet betalen ;)

Dat is het voordeel van al die opsplitsingen in dit lander zeker.

watman
1ste schrijver
werkzetel: FGSP (GENT SINT PIETERS)
Gegeven Leuks: 8 keer
Ontvangen Leuks: 11 keer

Berichtdoor watman » 29 dec 2010, 12:16

HLP verplaatsingen voor tb's of tbg's zouden sowieso in eerste klasse moeten plaats vinden vind ik...Trouwens als je naar het promofilmpje voor TB kijkt dan zie je op het einde dat die TB in eerste klasse zit....
topmachinist te fgsp

brozie
Grote schrijver
werkzetel: FDN (OUDENAARDE)
Lidnummer: 11

Berichtdoor brozie » 29 dec 2010, 15:35

Gebeurt dat nu dan al niet??? :D

pinovogel
1ste schrijver
werkzetel: FN (ANTWERPEN CAAL)
Lidnummer: 233

Berichtdoor pinovogel » 29 dec 2010, 23:54

Jet schreef:
themandimi schreef:

daar kan ik inkomen.

Daarmee ben ik het ook volledig eens, maar je hebt dan wel allerhande mensen die er wel één krijgen zoals politie ,de post en dergelijke, dat ze treinpersoneel tijdens hun dienst er dan toch in kunnen laten zitten hé....

politie eigenlijk niet, enkel SPC (spoorwegpolitie); politie mag slechts gratis reizen indien in uniform en indien zij zich aanmelden en slechts in 2e klas, men moet al een officier in uniform zijn bij de politie om in 1e te mogen reizen. (geen idee hoe we dat als TBG zouden kunnen herkennen of iemand een officier is dan wel niet :? ) Mensen van de post hebben vorderingen maar geen vrijkaart, die mensen reizen met een gewoon net-abonnement.

Als TBG stel ik er mij meer vragen bij waarom een administratief secretaresse/secretaris van onze groep wel een 1e klas vrijkaart krijgt en een TB die goed uitgerust dient te zijn en de hele dag op oncomfortabele stoelen zit niet. Bij andere bedrijven stilstaan heeft weinig zin, die bedrijven betalen voor die dingen. Het voorgaande heeft ongetwijfeld te maken met diplomabarema's maar het is daarom niet minder onzinnig in mijn ogen.
Bij gebrek aan personeel werken hier mensen, wees er zuinig op. :)

Terug naar “Infoforum voor treinbegeleiders”