Uniformen van de TBG

Info aanwerving, opleiding, enz...
EWSClass66
1ste schrijver
werkzetel: AND (ANTW. NOORDERDOK)
Lidnummer: 330
Ontvangen Leuks: 5 keer

Re: Het uiterlijk van de TBG

Berichtdoor EWSClass66 » 28 dec 2010, 21:38

Loco189 schreef:
Daar moet TB wel groot stuk v z'n dienst zien te overleven en dus meestal ook z'n boterhammen opeten , dus als ze daar zitten roken als een turk stinkt het daar nog meer dan anders al vaak het geval is in die stinkkoten .

Een TBG mag net zoals een TB geen boterhammen eten, laat staan een paar minuten rusten. Gewoon werken tot ie neervalt. Kwestie van rendabel te zijn... :evil:
The key to success in life is taking advantage of the right opportunity (Carol Shelby)

Peche
Grote schrijver
werkzetel: LK (KORTRIJK)
Lidnummer: 48
Contacteer:

Berichtdoor Peche » 30 dec 2010, 01:35

EWSClass66 schreef:
Loco189 schreef:
Daar moet TB wel groot stuk v z'n dienst zien te overleven en dus meestal ook z'n boterhammen opeten , dus als ze daar zitten roken als een turk stinkt het daar nog meer dan anders al vaak het geval is in die stinkkoten .

Een TBG mag net zoals een TB geen boterhammen eten, laat staan een paar minuten rusten. Gewoon werken tot ie neervalt. Kwestie van rendabel te zijn... :evil:

Dat is niet waar. Je moet uw boterhammen opeten terwijl je aan het werken bent, dus terwijl je aan het rijden bent.
Onze instructeur heeft dat vroeger tegen ons gezegd dat we rijdende dienst zijn, dus moeten we eten terwijl we rijden.
Dit had hij beter niet gezegd want iedereen begon tijdens de les ook te eten :-P omdat de pauzes toch wel kort waren.
Afbeelding

EWSClass66
1ste schrijver

Berichtdoor EWSClass66 » 30 dec 2010, 09:43

Peche schreef:Dat is niet waar. Je moet uw boterhammen opeten terwijl je aan het werken bent, dus terwijl je aan het rijden bent.
Onze instructeur heeft dat vroeger tegen ons gezegd dat we rijdende dienst zijn, dus moeten we eten terwijl we rijden.
Dit had hij beter niet gezegd want iedereen begon tijdens de les ook te eten :-P omdat de pauzes toch wel kort waren.

In Antwerpen hebben ze daar geen last van (te korte pauzes tijdens de les bedoel ik).
Als je de regels letterlijk volgt mag je in feite niks doen behalve rijden. Dus eten en drinken ook niet. Ik vraag me af wat de gevolgen zouden zijn geweest mocht men bij één van de aanrijdingen die we hebben gehad de laaste jaren, een open boterhamdoos hadden gevonden.
Telkens ik bij de NMBS dit thema aansneed werd trouwens met man en macht gewerkt om daar niet te moeten op antwoorden!
The key to success in life is taking advantage of the right opportunity (Carol Shelby)

minijeffrey
Schrijver
werkzetel: FBCL (BRU. CENTRAL/AAL)
Lidnummer: 0

Berichtdoor minijeffrey » 30 dec 2010, 10:16

Op mijn infosessie kwam dit ter sprake dat je dus geen pauzes hebt, de man die de hele uitleg deed zei dan overigens zelf dat je dan je 'lunch' moet nuttigen tijdens de dienst.

EWSClass66
1ste schrijver

Berichtdoor EWSClass66 » 30 dec 2010, 10:25

minijeffrey schreef:Op mijn infosessie kwam dit ter sprake dat je dus geen pauzes hebt, de man die de hele uitleg deed zei dan overigens zelf dat je dan je 'lunch' moet nuttigen tijdens de dienst.

Je kan ook moeilijk anders, natuurlijk. Maar de reglementering is wél zo geschreven dat jij er voor zal opdraaien als er problemen van komen!

minijeffrey
Schrijver

Berichtdoor minijeffrey » 30 dec 2010, 11:08

Hoe kunnen er nu problemen komen van een kwartiertje uw boterhammen op te eten? Ik vind dat maar straf en vergezocht eigenlijk.

EWSClass66
1ste schrijver

Berichtdoor EWSClass66 » 30 dec 2010, 11:21

minijeffrey schreef:Hoe kunnen er nu problemen komen van een kwartiertje uw boterhammen op te eten? Ik vind dat maar straf en vergezocht eigenlijk.

Ik had het even over de TB, in het geval van de TBG zal er inderdaad niet zoveel van komen. Al zullen er voor de TBG best wel wat diensten zijn (met L-treinen) waar ie heel weinig tijd zal hebben om een boterhammetje te eten.

pinovogel
1ste schrijver
werkzetel: FN (ANTWERPEN CAAL)
Lidnummer: 233

Berichtdoor pinovogel » 30 dec 2010, 13:21

ik ken mensen die gestraft zijn omdat ze een boterham opaten tijdens de dienst "geen controle tussen X en Y" of omdat ze dit in het zicht van de reizigers deden.
Bij gebrek aan personeel werken hier mensen, wees er zuinig op. :)

EWSClass66
1ste schrijver

Berichtdoor EWSClass66 » 30 dec 2010, 13:42

pinovogel schreef:ik ken mensen die gestraft zijn omdat ze een boterham opaten tijdens de dienst "geen controle tussen X en Y" of omdat ze dit in het zicht van de reizigers deden.

Zoals ik al zei: de regels zijn steevast zo opgesteld dat je erop kan gepakt worden...
Er zullen wel diensten genoeg zijn waar je onmogelijk kan eten zonder "tussen X en Y" een controle "te laten vallen".

minijeffrey
Schrijver

Berichtdoor minijeffrey » 30 dec 2010, 17:21

Wat moet ik me dan voorstellen bij zo'n straf?

Tomskiiii
Kleine schrijver
Lidnummer: 2724

Re: Uniformen van de TBG

Berichtdoor Tomskiiii » 04 okt 2019, 19:02

Gingen er nu geen nieuwe uniformen komen voor TBG? ik las er vorig jaar iets van in de krant.

Tomskiiii
Kleine schrijver
Lidnummer: 2724

Re: Uniformen van de TBG

Berichtdoor Tomskiiii » 07 okt 2019, 15:51

Terug naar “Infoforum voor treinbegeleiders”