medisch onderzoek treinbegeleider

Info aanwerving, opleiding, enz...
Mano
Kleine schrijver
werkzetel: AND (ANTW. NOORDERDOK)
Lidnummer: 0

Re: medisch onderzoek treinbegeleider

Berichtdoor Mano » 28 mar 2010, 22:08

Hey,

ik snap het niet goed, een jaar wachten zie ik alleszins niet zitten, ik had alles hierop gezet en vlot doorheen alle rondes en medische keuring gegaan. Eerst zei men nog maart, dan werd het april en nu is het al misschien een jaar geworden of langer. Ik heb nog eens teruggebeld en men gaf mij de raad ander werk te zoeken, het ziet er dus niet al te best uit.
Afwachten dus....

xingridjx
Schrijver
Lidnummer: 564
Contacteer:

Berichtdoor xingridjx » 30 mar 2010, 18:08

Mano schreef:Hey,

ik snap het niet goed, een jaar wachten zie ik alleszins niet zitten, ik had alles hierop gezet en vlot doorheen alle rondes en medische keuring gegaan. Eerst zei men nog maart, dan werd het april en nu is het al misschien een jaar geworden of langer. Ik heb nog eens teruggebeld en men gaf mij de raad ander werk te zoeken, het ziet er dus niet al te best uit.
Afwachten dus....

Hoi Mano,

Zeker de moed niet opgeven, ik doe dat ook niet. Uiteindelijk iedr keer naar Brussel gweest voor die proeven, egslaagd zijn en dan opgeven zou niet zo slim zijn. Ben nu momenteel ook aan zoeken naar een ander job door het afwachten bij de nmbs, Ik heb op de forum al vaker gelezen dt de nmbs graag opzich laat wachten en veel geduld moet hebben. We geraken er nog wel :)

bientjeb
Schrijver
Lidnummer: 0

Berichtdoor bientjeb » 08 apr 2010, 13:11

Mano schreef:Hoi,

Ik heb mijn medische testen enz afgelegd op 26/01 en sindsdien geen enkel nieuws ontvangen. Op 26/01 was wel gezegd dat de aanwerving in maart niet zou doorgaan, maar wel hoogstwaarschijnlijk in april. Ik heb dan maar gisteren even naar HR gebeld om wat informatie te kunnen krijgen. Er is echter nog geen verandering en men zei dat men niet wist wanneer de opleiding zou starten, dit kon wel nog een aantal maanden duren. Je medische testen zijn 3 maand geldig dus de kans bestaat dat ik die ook mag herdoen....
Ik snap de logica hier niet echt van, bij de initiële infosessie was toch duidelijk gezegd dat eens de medische keuring achter de rug is niets de aanwerving nog in de weg staat, maar het blijkt nu toch anders. Zijn er nog mensen die hetzelfde probleem hebben of wat nog beter zou zijn, zijn er mensen die iets meer info hebben want bij HR konden ze me niet echt veel vertellen :) Al dit wachten wordt een beetje frustrerend :(

Soit, als iemand me wat info kan bezorgen, just shoot!
Grtz,

Mano

Hallo Mano, en anderen die dit lezen...

Ja hoor, ik bevind mij in juist dezelfde situatie als jij.... Op 26/1 ook met succes m'n medische en psychotechnische testen gedaan en bericht gekregen dat ik geschikt was om als treinbegeleider te beginnen, maar toen ik enkele weken later belde, kreeg ik te horen dat er na de laatste testen een wervingsstop was ingelast.... (onvoorzien... ? Vreemd...) Ik zou het straf vinden als we nog eens héél die dag opnieuw zouden moeten doen want dit is allemaal buiten onze wil om, het feit dat onze testresultaten verlopen zullen zijn, toch ? Ik heb al tot vervelens toe gebeld naar de dienst 'aanwervingen' telkens met een 3-tal weken tussenpauze... maar eergisteren nog ben ik niets wijzer geworden.... Alles zou nog stilliggen en een datum voor volgende aanwervingen of opleiding vr TBG-ers kunnen ze nog niet meedelen... Wachten dus, véél geduld hebben... maar ik zou het toch graag een eind op voorhand weten wanneer we zullen mogen starten... kwestie van de nodige regelingen te kunnen doen in m'n huidige job. Ook aanstaande vakantieplannen maken voor juli/aug. is moeilijk als we niet weten wanneer we moeten starten... Via iemand van de vakbond heb ik horen vallen dat het waarschijnlijk voor eind juli zou zijn, maar daar wisten ze op de dienst 'aanwervingen' niets van.... Ambetant hé ? Weet iemand daar nog iets zinnigs over te vertellen anders ? Alle info welkom ! En oja, de mensen die hun laatste testen nog niet mochten gaan doen, die zullen nog beter af zijn misschien, want wij zullen in 't slechtste geval die dag voor 'de paus' hebben gedaan....

Groetjes !
Bientje

xingridjx
Schrijver
Lidnummer: 564
Contacteer:

Berichtdoor xingridjx » 11 apr 2010, 22:20

bientjeb schreef:
Mano schreef:Hoi,

Ik heb mijn medische testen enz afgelegd op 26/01 en sindsdien geen enkel nieuws ontvangen. Op 26/01 was wel gezegd dat de aanwerving in maart niet zou doorgaan, maar wel hoogstwaarschijnlijk in april. Ik heb dan maar gisteren even naar HR gebeld om wat informatie te kunnen krijgen. Er is echter nog geen verandering en men zei dat men niet wist wanneer de opleiding zou starten, dit kon wel nog een aantal maanden duren. Je medische testen zijn 3 maand geldig dus de kans bestaat dat ik die ook mag herdoen....
Ik snap de logica hier niet echt van, bij de initiële infosessie was toch duidelijk gezegd dat eens de medische keuring achter de rug is niets de aanwerving nog in de weg staat, maar het blijkt nu toch anders. Zijn er nog mensen die hetzelfde probleem hebben of wat nog beter zou zijn, zijn er mensen die iets meer info hebben want bij HR konden ze me niet echt veel vertellen :) Al dit wachten wordt een beetje frustrerend :(

Soit, als iemand me wat info kan bezorgen, just shoot!
Grtz,

Mano

Hallo Mano, en anderen die dit lezen...

Ja hoor, ik bevind mij in juist dezelfde situatie als jij.... Op 26/1 ook met succes m'n medische en psychotechnische testen gedaan en bericht gekregen dat ik geschikt was om als treinbegeleider te beginnen, maar toen ik enkele weken later belde, kreeg ik te horen dat er na de laatste testen een wervingsstop was ingelast.... (onvoorzien... ? Vreemd...) Ik zou het straf vinden als we nog eens héél die dag opnieuw zouden moeten doen want dit is allemaal buiten onze wil om, het feit dat onze testresultaten verlopen zullen zijn, toch ? Ik heb al tot vervelens toe gebeld naar de dienst 'aanwervingen' telkens met een 3-tal weken tussenpauze... maar eergisteren nog ben ik niets wijzer geworden.... Alles zou nog stilliggen en een datum voor volgende aanwervingen of opleiding vr TBG-ers kunnen ze nog niet meedelen... Wachten dus, véél geduld hebben... maar ik zou het toch graag een eind op voorhand weten wanneer we zullen mogen starten... kwestie van de nodige regelingen te kunnen doen in m'n huidige job. Ook aanstaande vakantieplannen maken voor juli/aug. is moeilijk als we niet weten wanneer we moeten starten... Via iemand van de vakbond heb ik horen vallen dat het waarschijnlijk voor eind juli zou zijn, maar daar wisten ze op de dienst 'aanwervingen' niets van.... Ambetant hé ? Weet iemand daar nog iets zinnigs over te vertellen anders ? Alle info welkom ! En oja, de mensen die hun laatste testen nog niet mochten gaan doen, die zullen nog beter af zijn misschien, want wij zullen in 't slechtste geval die dag voor 'de paus' hebben gedaan....

Groetjes !
Bientje

Ja k kan et wel snappe da et enorm lastig is bientje, zeker als je niet weet wa je moet doen met je huidige job en vooral als je in de zomermaande eens graag op vakantie nog wilt gaan, kmoet in juni ook nog eens terugbellen en dan zulle hope op goed nieuws e bientje, maar niet teveel zorgen maken want we krijgen die kans ook voor opleiding te starten als al die andere mensen, want we zijn geslaagd en ja da kunne ze ons zomaar niet aan de kant zetten, chance da we dan toch veel geduld hebben :)

Galactic
Grote schrijver
werkzetel: FPP (POPERINGE)
Lidnummer: 755

Berichtdoor Galactic » 18 aug 2011, 11:36

Hoi,
Binnenkort moet ik medische testen afleggen voor treinbegeleider.
Kan er mij iemand info geven over wat die juist inhouden?
Ik weet dat er een bloedproef, urinetest, oogtest, gehoortest en andere klassieke onderzoeken gebeuren.
Ook een gesprek met een psycholoog staat nog op het programma.

Moeten er nog testen op de computer gebeuren? Zo ja, welke? En kan men daarvoor ergens oefenen?

Medisch gezien ben ik in orde (alé, denk ik toch :wink: ). Enkel mijn BMI misschien ietske te hoog (ongeveer 30), maar ik denk dat dit nog binnen de normen valt. En psychologisch : men zegt altijd "gek zijn is gezond", dus zal dat ook wel in orde zijn :mrgreen:

Bockie
Super schijver
werkzetel: FBMZ (BRU. MIDI/ZUID)
Lidnummer: 792
Gegeven Leuks: 3 keer
Ontvangen Leuks: 6 keer
Contacteer:

Berichtdoor Bockie » 18 aug 2011, 14:52

Bloedproef ? xD
ik heb geen bloedproef gehad hoor :)

Die testen met de pc gaan vooraf aan je gesprek met de psycholoog en horen daar dus bij :)

BMI is zeker geen probleem bij u... lol
Troost u: ik kan het weten :)

Die testen op de pc zijn nu wel gelijkaardig van die dat op de aanwervingssite staan :)

Grtzz en veel succes
De trein is altijd een beetje reizen.

Galactic
Grote schrijver

Berichtdoor Galactic » 18 aug 2011, 16:44

Thx voor de info.
:duim2

dagoke

Berichtdoor dagoke » 18 aug 2011, 17:15

Galactic schreef:Hoi,
Binnenkort moet ik medische testen afleggen voor treinbegeleider.
Kan er mij iemand info geven over wat die juist inhouden?
Ik weet dat er een bloedproef, urinetest, oogtest, gehoortest en andere klassieke onderzoeken gebeuren.
Ook een gesprek met een psycholoog staat nog op het programma.

Moeten er nog testen op de computer gebeuren? Zo ja, welke? En kan men daarvoor ergens oefenen?

Medisch gezien ben ik in orde (alé, denk ik toch :wink: ). Enkel mijn BMI misschien ietske te hoog (ongeveer 30), maar ik denk dat dit nog binnen de normen valt. En psychologisch : men zegt altijd "gek zijn is gezond", dus zal dat ook wel in orde zijn :mrgreen:

Hier vind je de info waar je een proeftest kan afleggen. Alle nodige info staat erbij:

http://jobs.b-rail.be/main/n/info/medic ... ogical.php

Galactic
Grote schrijver

Berichtdoor Galactic » 18 aug 2011, 17:45

Die test is wel heel makkelijk! Is dat het niveau dat ze zullen vragen? Dan moet ik me zeker geen zorgen maken.

Robin
1ste schrijver
werkzetel: FNND (ANTWERPEN NOORD)
Lidnummer: 39
Gegeven Leuks: 2 keer
Ontvangen Leuks: 3 keer

Berichtdoor Robin » 19 aug 2011, 10:51

Galactic schreef:Die test is wel heel makkelijk! Is dat het niveau dat ze zullen vragen? Dan moet ik me zeker geen zorgen maken.

ja dies wel gemakelijk :D.

Over de aanwerving, ik wacht al sinds maart op men aanstelling voor mecanicien, ondertussen wacht ik ook al om naar de medische keuring te gaan voor TB :roll:
SAP = Sukkelen, Afzien en Prutsen
AfbeeldingAfbeelding

jemimi
Kleine schrijver
werkzetel: FBMZ (BRU. MIDI/ZUID)

Berichtdoor jemimi » 19 aug 2011, 12:24

ja de brief voor het medisch onderzoek is toegekomen. Dus GOOOOOOOOOOOOOOOOD nnnnnnnnnews. 27 september moet ik gaan. :D

Pelusa
Schrijver
werkzetel: FDK (DE PANNE)
Lidnummer: 1198
Contacteer:

Berichtdoor Pelusa » 19 aug 2011, 12:51

Galactic schreef:Die test is wel heel makkelijk! Is dat het niveau dat ze zullen vragen? Dan moet ik me zeker geen zorgen maken.

Nee, de test is wel een stuk moeilijker. :lol: (Althans voor treinbestuurder) Achteraf is er ook een gesprek met de psycholoog. Je kan nog eens je tafels herhalen en wat geheugenoefeningen doen. Veel succes! :duim2

Terug naar “Infoforum voor treinbegeleiders”