Beste 'toekomstige' collega's,
Ik heb enkele weken geleden gesolliciteerd voor een functie als TB.
Op de Nummerieken, verbale en abstracte oefening ben ik alvast geslaagd.
Toch had ik nog enkele vragen aangaande de job.
Ik heb zelf 2 kleine kindjes (1j en 4j), zou deze graag zien opgroeien en er dus ook de nodige tijd aan besteden in de weekends.
Hoeveel weekends ben je contractueel verplicht aan te nemen? Ons lijkt 2 vrije weekends per maand wel goed. Maar ik las ergens dat je maar 1 weekend om de 5 vrij bent?
Als je dan een werkweekend hebt, werk je dan zowel zaterdag als zondag?
Is er iemand die ook duidelijkheid kan scheppen over de premies? Hoeveel bedragen deze en die worden dan bovenop de 'platte pré' uitbetaald of?
Indien je meer werkt dan 36 (of is het 38) uur worden deze uren bijgehouden en omgezet in recupdagen? Zijn deze vrij te plannen of beslissen ze dit vanuit HR?
Ook las ik ergens dat ze de laatste jaren bezig zijn met het herplannen van de ritten... waardoor er vaak weinig tot geen tijd overschiet voor breaks, klopt dit? Heb je wettelijk gezien geen recht op een lunchpauze?
Geen probleem om op schema te rijden, maar een lunchpauze lijkt me wel handig/fijn.
Ben van opleiding bakker, daar zeiden we altijd 'kakken gaat voor bakken'... Wat als je tijdens een rit wat KGA moet lozen, kan je dan gewoon het eerst volgende station binnenstappen? Of is het kakken in een zakje?
Alvast bedankt voor de talrijke antwoorden. We kijken er alleszins enorm naar uit.
Nog enkele vragen na aanmelding.
Terug naar “Infoforum voor treinbestuurders”