Deze middag zag ik Digneffe van het ACOD op het VRT nieuws met een “fantastisch” voorstel naar buiten komen.
Hij stelt voor dat er bestuurders operator Cargo (de vroegere rangeerbestuurders) als co-piloot moeten ingezet worden, om de veiligheid te verhogen.
Met 4 ogen zie je meer dan 2, en ze hebben toch een overschot aan personeel op Cargo.
Ik zou hier graag een Poll over starten, om de meningen van het rijdendpersoneel te kennen.
Jullie mogen jullie mening natuurlijk ook verdedigen.
Mijn mening:
- Afvoeren dat idioot plan! Er moet niemand op mijn handen zitten te zien.
- Als ze het bij de NMBS ooit in hun kop halen, om dit voorstel goed te keuren, gaan ze het rap weten. Ofwel stapt de co-piloot uit, ofwel stap ik uit.
Is het idee van ACOD nu wel een goed idee?
-
- Grote schrijver
- Berichten: 499
- Lid geworden op: 21 sep 2008, 03:09
- werkzetel: FGSP (GENT SINT PIETERS)
- Lidnummer: 59
Re: Is het ACOD nu helemaal zot geworden?
Een treinwachter mag niet omdat 'onze aandacht' zou kunnen verslappen- & een andere TBS/BR zou wel 'moeten'.
Tsssss!
Tsssss!
“The only difference between saints and sinners is that every saint has a past while every sinner has a future. ”
Oscar Wilde
Oscar Wilde
- pinovogel
- 1ste schrijver
- Berichten: 1999
- Lid geworden op: 01 jun 2007, 20:35
- werkzetel: FN (ANTWERPEN CAAL)
- Lidnummer: 233
Re: Is het ACOD nu helemaal zot geworden?
ik vind het een gek idee, temeer daar men momenteel de TBG viseert omdat de aanwezigheid van eender wie in de stuurpost de TB afleidt, ook zou het ter beschikking staan van meer TB net dienen betekenen dat ze een TB minder/lichter inzetten, niet dat ze 2 mensen gaan vermoeien met 9uur van beweging - 5min keren - beweging ..ad nauseam. 100% last * 2 =/= 50% last, ik denk dat daar de ACOD wat misrekent.
Beweging - 30-40 min pause terwijl een andere TB uw trein overpakt - volgende beweging zou ik een veel logischere inzetting vinden van 'surplus' personeel.
Beweging - 30-40 min pause terwijl een andere TB uw trein overpakt - volgende beweging zou ik een veel logischere inzetting vinden van 'surplus' personeel.
Bij gebrek aan personeel werken hier mensen, wees er zuinig op.
- Bart
- Grote schrijver
- Berichten: 330
- Lid geworden op: 13 jun 2005, 14:10
- werkzetel: FSN (ST NIKLAAS)
- Ontvangen Leuks: 1 keer
Re: Is het ACOD nu helemaal zot geworden?
pinovogel schreef:ik vind het een gek idee, temeer daar men momenteel de TBG viseert omdat de aanwezigheid van eender wie in de stuurpost de TB afleidt.
Idd.
Blijkbaar hebben sommige niks anders te doen dan achter een paal te staan en foto's te nemen, om zo de tbg, op den boek te kunnen zwieren.
De dag dat ik ooit zie, dat er enen of andere pipo ne foto van mij neemt, om te zien wie er in de stuurpost zit, daar dien ik klacht tegen in.
Ik krijg het de laatste weken, bijzonder op mijn zenuwen van al dien bullshit. En nu ineens gaat er ne frisse van de vakbond, de pers eens inlichten dat hij het “warm water” heeft uitgevonden.
Hij zou beter wat druk zetten, om een deftig beveiligingssysteem zo snel mogelijk operationeel te maken. ipv uit zijn nek te lullen.
- BartDJ
- Super schijver
- Berichten: 682
- Lid geworden op: 25 nov 2009, 01:14
- werkzetel: AND (ANTW. NOORDERDOK)
- Lidnummer: 561
- Contacteer:
Re: Is het ACOD nu helemaal zot geworden?
Dit schreef ik reeds in een ander topic:
BartDJ schreef:Ik leid uit dit artikel enkel af dat de vakbondstop niets meer voorstelt. Deze personen worden verteld wat te zeggen door het management van de groep. Deze uitspraak was er ook zo één, alleen was ze niet erg doordacht. Ze was bedoeld om de pers te voeden, en weg te houden van het echte probleem.
Bovendien, het plotse ontslag van de OVS-topman doet mij ook in die richting denken
Vaak gebruikte lijnen: 0, 12, 25/27, 53, 59, 50A, 73
Vaak gebruikte stations: Mechelen, Antwerpen (C/B), Brussel Z, Gent St P, Brugge, Oostende, De Panne
Vaak gebruikte stations: Mechelen, Antwerpen (C/B), Brussel Z, Gent St P, Brugge, Oostende, De Panne
- etoiledunord
- Schrijver
- Berichten: 20
- Lid geworden op: 09 nov 2007, 04:31
- werkzetel: FBMZ (BRU. MIDI/ZUID)
Re: Is het ACOD nu helemaal zot geworden?
Wat is me dat voor een gekte ? Wat een treinramp allemaal niet teweegbrengt !!!!
Het is eigenlijk héél simpel :
ER MOET DRINGEND GELD VRIJGEMAAKT WORDEN VOOR DE VEILIGHEIDSSYSTEMEN EN OPLEIDING/BEGELEIDING/STAGE VAN DE MACHINISTEN !!!
NIET VOOR MEGALOMANE STATIONSPROJECTEN
NIET VOOR EEN OF ANDERE SURPLUS OF FANTASIETJE
NIET VOOR DE WEDDE VAN DE SPOORBAZEN
ALS MEN VOOR DE " REDDING" VAN DE BANKIERS EN DE ECONOMIE IN EEN OOGWENK GELD VINDT , MOET DIT OOK KUNNEN VOOR DE TREINVEILIGHEID
DAAR HEEFT IEDERE 'WERKENDE' BELG RECHT OP !!!!
Het is eigenlijk héél simpel :
ER MOET DRINGEND GELD VRIJGEMAAKT WORDEN VOOR DE VEILIGHEIDSSYSTEMEN EN OPLEIDING/BEGELEIDING/STAGE VAN DE MACHINISTEN !!!
NIET VOOR MEGALOMANE STATIONSPROJECTEN
NIET VOOR EEN OF ANDERE SURPLUS OF FANTASIETJE
NIET VOOR DE WEDDE VAN DE SPOORBAZEN
ALS MEN VOOR DE " REDDING" VAN DE BANKIERS EN DE ECONOMIE IN EEN OOGWENK GELD VINDT , MOET DIT OOK KUNNEN VOOR DE TREINVEILIGHEID
DAAR HEEFT IEDERE 'WERKENDE' BELG RECHT OP !!!!
- misterziggy
- Grote schrijver
- Berichten: 168
- Lid geworden op: 20 mei 2006, 15:53
- werkzetel: FHS (HASSELT)
- Lidnummer: 44
Re: Is het ACOD nu helemaal zot geworden?
volk teveel op 1 plaats, ontlast het volk dan op een andere plaats! Of is dat weer te simpel gedacht?
- mechanik
- 1ste schrijver
- Berichten: 3194
- Lid geworden op: 20 jun 2005, 21:17
- werkzetel: FBMZ (BRU. MIDI/ZUID)
- Lidnummer: 10
- Gegeven Leuks: 5 keer
- Ontvangen Leuks: 3 keer
- Contacteer:
Re: Is het ACOD nu helemaal zot geworden?
BartDJ schreef:Bovendien, het plotse ontslag van de OVS-topman doet mij ook in die richting denken
vergeet dat maar we zijn druk bezig om zijn opvolging in goede banen te leiden
Depot FBMZ
- Trainee
- Schrijver
- Berichten: 70
- Lid geworden op: 14 okt 2009, 21:34
- werkzetel: LML (MOL)
- Lidnummer: 529
- Gegeven Leuks: 3 keer
- Ontvangen Leuks: 6 keer
- Contacteer:
Re: Is het ACOD nu helemaal zot geworden?
Persoonlijk vind ik jullie reacties onterecht. Het is maar een idee dat geopperd wordt, iets wat een discussie waard is zelfs. Waarom geen 2de man inzetten? Het maakt uw diensten alleen maar aangenamer en wel degelijk veiliger. Nu klaagt men steen en been dat er zelfs geen tijd is om een piske te doen of een rustig een boterhamke met koffie te verorberen (wat werkelijk ook zo is!!). Dan biedt men een mogelijke oplossing en dan schieten jullie het af... wel weten wat ge wilt hé!
Bovendien zouden onze collega's van goederen op deze manier gered worden van de hakmolen der werkloosheid. De hamvraag zal dan wel zijn wat er gaat gebeuren als het goederenverkeer terug volle bak draait.
Bovendien zouden onze collega's van goederen op deze manier gered worden van de hakmolen der werkloosheid. De hamvraag zal dan wel zijn wat er gaat gebeuren als het goederenverkeer terug volle bak draait.
Keep on smiling!!!!
- buffel
- Schrijver
- Berichten: 55
- Lid geworden op: 25 okt 2007, 16:04
- werkzetel: FNND (ANTWERPEN NOORD)
- Lidnummer: 1047
Re: Is het ACOD nu helemaal zot geworden?
Digneffe,dit zijn heel ondoordachte uitspraken jongen...wat probeer je hier nu echt mee te bereiken???
Ziehier,de zoveelste marionet van het systeem!
Ziehier,de zoveelste marionet van het systeem!
- buffel
- Schrijver
- Berichten: 55
- Lid geworden op: 25 okt 2007, 16:04
- werkzetel: FNND (ANTWERPEN NOORD)
- Lidnummer: 1047
Re: Is het ACOD nu helemaal zot geworden?
Trainee,ik denk niet dat jij het probleem ziet.Wat kan iemand van goederen daar doen????
Hij kan er alleen maar naast zitten,that is't!!!
Het is absoluut niet mogelijk dat hij de besturing kan overnemen(reglementering!!! rempunten!!!avg!!!......)
Hier raken de problemen van plassen,koffie drinken,boterhammetje eten echt niet mee opgelost.
De kunst is van ontspannend-geconcentreerd te leren werken,heel veel stress zal al verdwijnen.
Hij kan er alleen maar naast zitten,that is't!!!
Het is absoluut niet mogelijk dat hij de besturing kan overnemen(reglementering!!! rempunten!!!avg!!!......)
Hier raken de problemen van plassen,koffie drinken,boterhammetje eten echt niet mee opgelost.
De kunst is van ontspannend-geconcentreerd te leren werken,heel veel stress zal al verdwijnen.
- Trainee
- Schrijver
- Berichten: 70
- Lid geworden op: 14 okt 2009, 21:34
- werkzetel: LML (MOL)
- Lidnummer: 529
- Gegeven Leuks: 3 keer
- Ontvangen Leuks: 6 keer
- Contacteer:
Re: Is het ACOD nu helemaal zot geworden?
Trainee schreef::? Persoonlijk vind ik jullie reacties onterecht. Het is maar een idee dat geopperd wordt, iets wat een discussie waard is zelfs. Waarom geen 2de man inzetten? Het maakt uw diensten alleen maar aangenamer en wel degelijk veiliger. Nu klaagt men steen en been dat er zelfs geen tijd is om een piske te doen of een rustig een boterhamke met koffie te verorberen (wat werkelijk ook zo is!!). Dan biedt men een mogelijke oplossing en dan schieten jullie het af... wel weten wat ge wilt hé!
Bovendien zouden onze collega's van goederen op deze manier gered worden van de hakmolen der werkloosheid. De hamvraag zal dan wel zijn wat er gaat gebeuren als het goederenverkeer terug volle bak draait.
buffel schreef:Trainee,ik denk niet dat jij het probleem ziet.Wat kan iemand van goederen daar doen????
Hij kan er alleen maar naast zitten,that is't!!!
Het is absoluut niet mogelijk dat hij de besturing kan overnemen(reglementering!!! rempunten!!!avg!!!......)
Hier raken de problemen van plassen,koffie drinken,boterhammetje eten echt niet mee opgelost.
De kunst is van ontspannend-geconcentreerd te leren werken,heel veel stress zal al verdwijnen.
@Buffel: Ik had inderdaad de boodschap verkeerd begrepen. Als de TB-G niet mag rijden heeft het echt geen zin. Ik trek mijn woorden en stem terug. Want ik heb ook geen behoefte aan een chaperon.
Keep on smiling!!!!
-
- Schrijver
- Berichten: 14
- Lid geworden op: 18 dec 2009, 08:30
- werkzetel: LML (MOL)
- Lidnummer: 0
Re: Is het ACOD nu helemaal zot geworden?
Dat ze die bestuurders dan opleiden voor hkv!!!! en de diensten aanpassen.
bijvoorbeeld van punt A naar punt B en hlp terug. en de cx en rx bijwerken.
Nu gaat alles weer goed met verlof en zo maar wacht nog maar eens 2 à 3 maand als het weer goed weer is.
bijvoorbeeld van punt A naar punt B en hlp terug. en de cx en rx bijwerken.
Nu gaat alles weer goed met verlof en zo maar wacht nog maar eens 2 à 3 maand als het weer goed weer is.
-
- Schrijver
- Berichten: 13
- Lid geworden op: 09 feb 2010, 17:02
- werkzetel: FGSP (GENT SINT PIETERS)
- Lidnummer: 0
Re: Is het ACOD nu helemaal zot geworden?
even een praktisch voorbeeld. Neem nu een motorstel reeks 130 of 140 (een groentje van vroeger) waar gaat men de co-treinbestuurder zetten (pardon laten rechtstaan)? er zijn 2 mogelijkheden, aan de ene kant in het bureau van de treinchef, aan de andere kant in de hoogspanningskabine m.a.w. in het ene geval gaat hij buiten vliegen als de treinchef toekomt, in het andere geval als de bestuurder zijn panto's op zet. Als diene mens de hele reisweg gaat moeten blijven rechtstaan, gaat het niet lang duren vooraleer hij begint te zagen, als de treinbestuurder om het even welke reden een noodremming voor geeft, waar gaat hij dan zitten (liggen)? Laat staan dat het op een MS96 niet veel beter is.
Terug naar “Infoforum voor treinbestuurders”
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast