Vragen van Aspirant TB's

Info voor aanwerving, opleiding, enz ...
taking_a_break
Schrijver
werkzetel: FR (BRUGGE)
Lidnummer: 2265
Gegeven Leuks: 1 keer

Re: Vragen van Aspirant TB's

Berichtdoor taking_a_break » 10 mar 2016, 19:41

Opleiding valt erg goed mee, echt interessant al goede instructeurs gehad ook.
Praktijk valt uiteraard nog beter mee.
Onafhankelijk van het depot waaraan je bent toegewezen kan je meestal (!) wel de praktijk van de eerste twee fasen meevolgen in depot dichtst bij uw woonplaats.

HLercules
Schrijver
werkzetel: FBMZ (BRU. MIDI/ZUID)
Ontvangen Leuks: 1 keer

Berichtdoor HLercules » 10 mar 2016, 20:08

taking_a_break schreef:Opleiding valt erg goed mee, echt interessant al goede instructeurs gehad ook.
Praktijk valt uiteraard nog beter mee.
Onafhankelijk van het depot waaraan je bent toegewezen kan je meestal (!) wel de praktijk van de eerste twee fasen meevolgen in depot dichtst bij uw woonplaats.

Goed nieuws ! Leuk :D

Heb je kinderen ten laste?

taking_a_break
Schrijver

Berichtdoor taking_a_break » 11 mar 2016, 15:25

Eén, laar ik heb er niet meteen heel veel last van :D :D :D :bigsmile2
Heb je al een idee van wanneer uw opleiding zou starten ?

Sigrid
Kleine schrijver
werkzetel: FBMZ (BRU. MIDI/ZUID)
Lidnummer: 2429

Berichtdoor Sigrid » 04 jan 2017, 13:26

Hoi iedereen!

Na een aantal mindere pogingen ben ik er nu toch geraakt: ik start met de opleiding op 20/02 voor TB, hoera! :)
Vraagje dat al even door mijn hoofd spookt.. Ik word verwacht in TCT brussel zuid voor start opleiding, maar in maart verhuis ik naar Mechelen.
Is er een depot dat dichter bij huis is dan brussel (of antwerpen zelfs)? Ik had altijd al in mijn achterhoofd dat er een depot was voor reizigers in Mechelen,
maar is die info correct? Ik ben nog niet zo thuis in tct, depots en waar die allemaal liggen. Merci voor het antwoord alvast!

Gregory Roose
Schrijver
werkzetel: FSD (OOSTENDE)
Lidnummer: 1566
Ontvangen Leuks: 1 keer

Berichtdoor Gregory Roose » 04 jan 2017, 13:44

Sigrid schreef:Hoi iedereen!

Na een aantal mindere pogingen ben ik er nu toch geraakt: ik start met de opleiding op 20/02 voor TB, hoera! :)
Vraagje dat al even door mijn hoofd spookt.. Ik word verwacht in TCT brussel zuid voor start opleiding, maar in maart verhuis ik naar Mechelen.
Is er een depot dat dichter bij huis is dan brussel (of antwerpen zelfs)? Ik had altijd al in mijn achterhoofd dat er een depot was voor reizigers in Mechelen,
maar is die info correct? Ik ben nog niet zo thuis in tct, depots en waar die allemaal liggen. Merci voor het antwoord alvast!

Mechelen is een depot enkel voor TBG's. Voor TBs kan je naar Leuven/Antwerpen-C/Schaarbeek/Brussel-Zuid (Misschien Aarschot) gaan.

cie207
Grote schrijver
werkzetel: FGSP (GENT SINT PIETERS)
Lidnummer: 59

Berichtdoor cie207 » 04 jan 2017, 16:08

Welkom!
D'r zit ook nen toffen 'equippe' in den bestuurdersdepot van Dendermonde... ,
(met éne IC verbinding Gent - Dendermonde - Mechelen - Leuven en éne L verbinding Mechelen-Dendermonde-Gent-Brugge-Zeebrugge per uur. Dus 2x per uur vanuit Mechelen te bereiken bij de diensten waar het kan).
“The only difference between saints and sinners is that every saint has a past while every sinner has a future. ”
Oscar Wilde

taking_a_break
Schrijver

Berichtdoor taking_a_break » 31 jan 2017, 20:45

HMV schreef:Inderdaad, als je bijvoorbeeld € 600 premie zou moeten krijgen ontvang er nu maar € 120 premie.
Die € 480 premie zit inbegrepen in het loon. Dat is inderdaad interessant voor je pensioen. Waar het ook voor interessant is: als je geen premie hebt verdiend (of weinig) kan je weinig teruggeven. Als je bv gedurende 3 weken in verlof bent, en de paar dagen dat je nog moet werken zou je maar € 150 premie krijgen. Dan moet je enerzijds die € 150 terug afgeven maar je ontvangt wel die € 480. Ik ben ooit een paar maand in ziekteverlof geweest, en iedere maand kreeg ik die verhoogde wedde (basisloon ± € 480 erbij), maar daar ik geen premie had kon ik niets teruggeven.
Tip: misscheien rekening mee houden als je verlof lange termijn gaat plannen.

Heb nog een vraagje hieromtrent... misschien kan jij me wel helpen HMV...
Heb dat eens zitten uitrekenen daarnet met als resultaat dat ik over de termijn van één kalenderjaar 694,61 € ben afgehouden voor de integratie van de premie in de globale wedde. Dit terwijl de premie-integratie 446,21 € (terug te vinden op loonbrief) bedraagt ???
Werd ik dan teveel afgehouden of zit er hier weer een of andere ingewikkelde formule achter.... ??

Loco1977
Kleine schrijver
werkzetel: LK (KORTRIJK)
Lidnummer: 2578

Berichtdoor Loco1977 » 04 mei 2018, 08:23

Even iets helemaal anders.... Maandag start ik mijn eerste dag als leerling treinbestuurder. De eerste dag gaat door in Brussel, dus dat gaat waarschijnlijk de hele dag papieren invullen worden. Worden er die dag al boeken meegegeven of is dat pas de dag erop als de lessen effectief starten?

Steven
1ste schrijver
werkzetel: IBRU (DEPOT TGV BRUSSEL)
Lidnummer: 801
Ontvangen Leuks: 3 keer

Berichtdoor Steven » 04 mei 2018, 15:00

Wat je de eerste dag al wel of niet krijgt hangt af hoe vlot die eerste dag vooruit gaat. Dit is medeafhankelijk van het aantal mensen in de groep. Bij een kleinere groep kan men de papierwinkel sneller afwerken.
TB IBRU

taking_a_break
Schrijver

Berichtdoor taking_a_break » 05 mei 2018, 14:36

Loco1977 schreef:Even iets helemaal anders.... Maandag start ik mijn eerste dag als leerling treinbestuurder. De eerste dag gaat door in Brussel, dus dat gaat waarschijnlijk de hele dag papieren invullen worden. Worden er die dag al boeken meegegeven of is dat pas de dag erop als de lessen effectief starten?

De eerste dag is inderdaad algemene info en papieren invullen. Boeken zul je nog niet meekrijgen wel wat brochures en folders.
Bovendien wordt de vernieuwde opleiding voornamelijk digitaal gegeven (toch vanaf fase 1). Enkel de officiële reglementering krijg je dan op papier, de 'opleidingscursussen' krijg je digitaal op je IDA-tablet die je vanaf fase 1 ontvangt.

Terug naar “Infoforum voor treinbestuurders”